Mozilla a încheiat procesul de rebranding cu un logo simplu

de: Alexandru Puiu
19 01. 2017

Este dificil să te entuziasmezi la un proces de rebranding menit să schimbe radical imaginea companiei, dar Mozilla a făcut o treabă bună.

Identititatea unui brand este foarte importantă. Prin intermediul imaginilor, clipurilor și a tuturor elementelor de grafică, un producător trebuie să evoce un sentiment, să transmită un mesaj, să atragă și să impresioneze. Pe cât de complexă este această sarcină, Mozilla a decis să se bazeze pe comunitatea sa de utilizatori pentru a sintetiza într-un logo întreaga filozofie a companiei.

După o perioadă de șase luni de crowdsourcing, rezultatul îl vedeți în imaginile de mai sus. Merită reținut că materialele adunate de la utilizatori au mai trecut printr-o echipă de profesioniști înainte să se reflecte în acest format simplu, eficient și cu mesaj. Simplitatea logoului rezultat din acest proces este cu atât mai fascinantă, cu cât majoritatea ideilor primite s-au încadrat la excentrice. Printre propuneri s-a aflat și o reînviere a bătrânului dinozaur pe care îl vedeam în urmă cu foarte mulți ani asociat cu Mozilla.

La final, s-a decis păstrarea unui logo simplu, construit în jurul cuvântului Mozilla folosind un font de impact ce emană profesionalismul echipei din spate, reușind în același timp să sintetizeze asocierea cu online-ul. Deși fontul rezultat aduce aminte de Courier și alte creații asemănătoare, scopul general aparent este să-l asociați cu activitatea de programare, iar acest lucru pare să aibă loc.

Partea cea mai originală a modelului final de logo este înlocuirea grupului de litere ill din Mozilla cu simbolurile ://. Asocierea, deși jucăușă, reușește să fie funcțională, iar rezultatul e atractiv prin simplitate. Vor exista și contexte în care referința la Mozilla se va rezuma la litera m din logo-ul de mai sus pentru anumite materiale promoționale. Mai jos puteți vedea o variantă intermediară a siglei care integra deja cele trei simboluri :// . Ca un mic detaliu de fond, fontul folosit la noul logo poartă numele Zilla și a fost dezvoltat de Typotheque din Olanda.